Met de levering van 200 elektrische wagens - MINI Cooper SE - verdubbelt PwC België ​ aantal volledig elektrische bedrijfswagens

Steeds meer jonge werknemers kiezen voor elektrische bedrijfswagens. Tegen het einde van het jaar zullen PwC België en MINI Belux in totaal 200 gloednieuwe 100% elektrische MINI's leveren aan hun startende werknemers. Een totale besparing van 400 ton CO2-uitstoot per jaar waarmee PwC België zijn ambitie voor een emissieloze vloot 2 jaar sneller zal bereiken.

In 2021 engageerde professioneel dienstverlener PwC België zich om elke twee jaar de uitstoot van zijn wagenpark met 20% te doen dalen, met als ultieme ambitie een netto nuluitstoot tegen 2030. Dankzij de vervanging van 200 BMW 1 reeks dieselwagens door nieuwe elektrische MINI's, bespaart de professionele dienstverlener 400 ton CO2 per jaar.

Die ambitie ligt in lijn met de plannen van MINI, dat zich positioneert als voorloper op dit gebied. Sinds de oprichting is MINI de auto die altijd 'meer' doet met 'minder'. Met de nieuwe elektrische MINI Cooper lost het Britse merk zijn belofte in om rijprestaties, iconisch design, milieubewustzijn en een typisch go-kartgevoel te combineren - alle kwaliteiten van een ideale fleetcar.

Elektrische wagens op alle niveau’s

In de loop van deze maand hebben MINI Belux en PwC België al bijna 160 jonge werknemers verwelkomd in Vilvoorde, waar ze alle informatie kregen om hun nieuwe 100% elektrische MINI Cooper optimaal te benutten, gevolgd door de overhandiging van de sleutels. Met de levering van vandaag en die aan het einde van het jaar, zal het bedrijf in totaal 300 geëlektrificeerde MINI's in zijn vloot hebben. PwC België beschikt nu over EV's op alle functionele niveaus van het bedrijf en verdubbelt het aantal elektrische voertuigen in zijn vloot.

Patrick Boone, Chairman van PwC België: “Deze levering is een grote stap vooruit voor de verduurzaming van PwC België. We hebben als bedrijf de ambitie en de verantwoordelijkheid om Net Zero te zijn tegen 2030, zowel door het maximaal reduceren van onze uitstoot als door het compenseren van de resterende impact. Met deze switch naar elektrische MINI’s halen we het Net Zero einddoel van een emissieloze vloot al in 2028 in plaats van 2030.”
Alexander Wehr, CEO van BMW Group Belux: ‘2024 is het jaar van de transformatie voor MINI, vooral op het vlak van elektrische voertuigen. De nieuwe MINI Cooper SE past perfect in de Europese doelstellingen op het vlak van elektrificatie, maar ook op het vlak van technologie en innovatie. Het feit dat een bedrijf als PwC, voor wie het verkleinen van hun ecologische voetafdruk ook een belangrijk onderdeel is van hun strategie voor duurzame ontwikkeling, ons hun vertrouwen heeft gegeven, toont aan dat we meer dan op de goede weg zijn. Elektrificatie is het nieuwe hoofdstuk in de geschiedenis van duurzame ontwikkeling dat we samen schrijven’.
Gabriel Goffoy, General Manager of MINI Belux: “MINI toont meer dan ooit een volwassen karakter tegenover de maatschappelijke verandering. We hebben het juiste product dat perfect past bij de elektrificatiedoelstellingen van Europa tegen 2035. MINI positioneert zich als pionier op dit gebied en heeft een reeks modellen die ideaal voor bedrijven zijn, waaronder ons MINI Cooper SE met een WLTP-cyclus tot 402 km. We zitten op alle vlakken goed: het is een moderne, uitstootvrije wagen die qua restwaarde uitstekend scoort.”
Sandy Aers, COO van PwC België: “Al onze investeringen in duurzame mobiliteit maken deel uit van de ambitie van PwC België om de uitstoot van onze verplaatsingen naar 0 gram CO2 te brengen. Dat doen we dankzij mobiliteitsbudgetten, een kantoor dicht bij een treinstation, de mogelijkheid om fietsen te leasen en dus ook deze levering van volledig elektrische wagens. Ruim driekwart (77%) van ons wagenpark is nu (minstens deels) elektrisch. De volgende jaren blijven we inzetten op de verduurzaming en elektrificatie van onze wagen. Dankzij deze samenwerking met BMW Group Belux en de nieuwe elektrische MINI’s kunnen we duurzame, volledig elektrische wagens nu ook ter beschikking stellen aan de starters in ons bedrijf en besparen we 400 ton CO2 per jaar, het equivalent van wat bijna 20.000 bomen per jaar uit de lucht filteren.”

Kasper Demol – kasper.demol@pwc.com – +32 472 586 376

Over PwC

PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en aan het oplossen van belangrijke problemen – dat is ons doel. PwC-firma's vormen een netwerk van firma's in 151 landen met meer dan 364.000 medewerkers die zich engageren tot het leveren van kwaliteit in audit-, fiscale en adviesdiensten. Laat ons weten wat u belangrijk vindt en lees meer over ons op www.pwc.com.

© 2024 PwC. Alle rechten voorbehouden.

Persberichten in je mailbox

U kan onze privacyverklaring hier bekijken: www.pwc.be/privacy-statement