PwC duidt Mohamed Kande aan als volgende Global Chair

Londen, 4 december 2023 - Vandaag kondigt de Global Board van PricewaterhouseCoopers International Limited (PwCIL) aan dat Mohamed Kande verkozen is als nieuwe voorzitter van het PwC-netwerk. Zijn vierjarige termijn werd goedgekeurd door het wereldwijde netwerk van firma’s van PwC en zal van start gaan op 1 juli 2024.

Mr. Kande werkt al sinds 2011 bij PwC, is lid van het PwC Global Leadership Team en vervult sinds 2019 de rol van Global Advisory Leader. Daarnaast is hij ook medeleider van US Consulting Solutions. Mohamed heeft tal van internationale leidinggevende functies vervuld, waarin hij wereldwijde stakeholders en klanten heeft bijgestaan bij het vinden van oplossingen voor hun meest uitdagende vraagstukken.

Mohamed bouwt verder op ruim 32 jaar ervaring in professionele dienstverlening en kan bogen op een schat aan multisectoriële en interdisciplinaire ervaring. Hij is een erkend accountant (CPA), heeft een MBA van de University of Chicago en haalde daarnaast ook een Master in elektrotechniek aan de University of Montréal en een ingenieursdiploma in elektrotechniek aan de École Supérieure d’Ingénieurs en Génie Électrique in Frankrijk.

Lisa Sawicki, PwC Network Governance Board Chair: „Mohamed is een gedreven leider met een brede multidisciplinaire ervaring en zal de rol van Global Chair invullen met enorm veel inzicht en perspectief. Hij zal zich inzetten om onze globale strategie en multidisciplinair bedrijfsmodel te implementeren en nauw samen te werken met onze partners en medewerkers om zo vertrouwen op te bouwen bij onze klanten en stakeholders en tot duurzame resultaten te komen. Door zijn wereldwijde ervaring, toewijding aan diversiteit en inclusie, en begrip van de nieuwste technologieën is Mohamed de ideale persoon om PwC te leiden naar de toekomst.”
Mohamed Kande, PwC Global Chair-elect: „Het is een grote eer dat ik bij de aanvang van ons 175ste werkjaar verkozen ben als de volgende Global Chair van het ​ PwC-netwerk. Ik kijk ernaar uit om met mijn collega's over heel de wereld samen te werken om zo vertrouwen te blijven opbouwen bij onze klanten en stakeholders alsook kwaliteit en duurzame resultaten te leveren. De wereld verandert echter snel en hetzelfde geldt voor de noden van onze klanten, onze medewerkers en de gemeenschappen waarin we leven. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat PwC over de juiste strategie, multidisciplinaire bedrijfsmodel en waarden beschikt om onze klanten te helpen navigeren door deze uitdagingen en kansen. Ik kijk ernaar uit om hier de komende vier jaar verder aan te bouwen.” ​ Mr. Kande volgt Bob Moritz op die Global Chair was sinds 2016. Bob zal op 30 juni 2024 aan het einde van zijn termijn met pensioen gaan en zo een carrière afsluiten van vier decennia bij PwC.
Lisa Sawicki, PwC Network Governance Board Chair, voegt toe: „Ik wil Bob bedanken voor alles wat hij bereikt heeft en nog zal bereiken in zijn rol van Global Chair. Hij heeft niet alleen de strategie van PwC vormgegeven, maar zich ook steeds sterk ingezet voor onze mensen. Bob is een toonbeeld van de waarden die PwC uitdraagt. Als voorzitter is hij een voorvechter van diversiteit & inclusie en stakeholderkapitalisme. Daarnaast treedt hij binnen het bedrijfsleven op als ambassadeur voor maatschappelijke thema's zoals het klimaat en de ontwikkeling van competenties.” Bob Moritz, PwC Global Chair: „Ik vond het een eer en een voorrecht om als Global Chair aan het hoofd van dit fantastische netwerk te mogen staan. Ik heb meer dan 10 jaar samengewerkt met Mohamed en ik heb er alle vertrouwen in dat hij onze waarden en missie zal blijven uitdragen en tegelijk het netwerk succesvol verder zal uitbouwen.”

Erik Oosthuizen - [email protected]

Biografie van Mohamed Kande: Mohamed Kande bekleedt momenteel de functie van Vice Chair PwC US - US Consulting Solutions Co-Leader en Global Advisory Leader. Hij is ook de CEO van de Japanse en Amerikaanse Consulting-takken. In deze functies helpt hij klanten om hun waarden te identificeren en grootschalige bedrijfsmatige veranderingen te ontwerpen en uit te rollen, gaande van het bedenken van de strategie tot het opleveren van resultaten. Hij doet dat voornamelijk in de domeinen Deals, Transformation, Cybersecurity, Privacy and Risk, Cloud and Digital en Tax Consulting.

Als deel van zijn functie bij Global Advisory Leader heeft Mohamed een sleutelrol gespeeld bij de uitvoering van de Alliance-strategie van het netwerk. Daarnaast was hij ook executive sponsor van de investeringen van het netwerk in kerncompetenties zoals Gen AI, managed services en de herstructurering van bedrijfsmodellen.

Daarvoor was Mohamed binnen PwC actief als US en Global Advisory Leader voor de sectoren technologie, media, telecom ('TMT'') en hospitality. Hij beschikt over technische kennis over domeinen als operationele strategie, technologische ontwikkeling, M&A en operationeel management.

Voor zijn toetreding tot PwC in augustus 2011 bekleedde Mohamed de functie van managing partner bij PRTM Management Consultants voor Europa, het Midden-Oosten en Zuid-Azië. Voordat hij die leidinggevende rol op zich nam, vervulde hij de rol van managing partner voor de Global Public Sector-tak, ook bij PRTM. Mohamed diende ook als een van de senior partners voor telecom en technologie bij PRTM.

Voordat hij aan de slag ging bij PRTM, was Mohamed werkzaam bij Motorola in Chicago en DTI Telecom in Canada. Hij was verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van telecomnetwerken in de Verenigde Staten, Europa, het Midden-Oosten, Azië en Afrika.

Mohamed behaalde een MBA aan de University of Chicago, een Master in elektrotechniek aan de University of Montréal en een ingenieursdiploma in elektrotechniek aan de Ecole Supérieure d’Ingénieurs en Génie Electrique in Frankrijk. In 2022 behaalde hij zijn CPA in Washington, D.C. Hij is lid van de Board of Directors van CARE, een wereldwijde humanitaire organisatie die hulp biedt in crisisgebieden en langetermijnoplossingen uitwerkt voor de wereldwijde armoede.

Over PwC: PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en aan het oplossen van belangrijke problemen – dat is ons doel. ​ PwC-firma's vormen een netwerk van firma's in 151 landen met meer dan 364.000 medewerkers die zich engageren tot het leveren van kwaliteit in audit-, fiscale en adviesdiensten. Laat ons weten wat u belangrijk vindt en lees meer over ons op www.pwc.com.

U kan onze privacyverklaring hier bekijken: www.pwc.be/privacy-statement