PwC Campus wordt nieuw Brussels hoofdkantoor

Innovatie en werkbeleving staan centraal

Begin 2022 verhuist PwC België naar een gloednieuw hoofdgebouw in Diegem. Het gebouw heeft een oppervlakte van 28 000 m² groot, telt 12 verdiepingen, heeft veel groene terrassen en een tuin en wordt opgetrokken in ecovriendelijke materialen. Een kantoor van de toekomst, maar vooral een kantoor van en voor onze medewerkers.

“De nieuwe locatie werd geselecteerd op basis van een enquête die PwC intern uitvoerde”, vertelt Axel Smits, Voorzitter van PwC België. “Onze medewerkers zijn op zoek naar een gemakkelijk bereikbaar kantoor op maat in de regio Zaventem. Mobiliteit en ‘quality of work’ zijn de belangrijkste aandachtspunten. Met 'Care' als een van de belangrijkste waarden van PwC biedt de locatie meer comfort en zal het het welzijn van de werknemers sterk ondersteunen.”

Voor de constructie van het gebouw zal gebruik gemaakt worden van duurzame materialen om zo de ecologisch voetafdruk van het bedrijf nog verder te verkleinen. De PwC Campus in Diegem zal aangevuld worden met een hub in het centrum van Brussel, om zo ook gemakkelijk bereikbaar te blijven voor klanten en collega’s die in de stad wonen en werken.

De PwC Campus - waarvoor PwC samenwerkt met Ghelamco – zal ook zo'n 5.000 vierkante meter aan 'MeetDistrict' omvatten, een innovatieve co-werkomgeving die is opgezet als een professioneel dorp door Ghelamco. Deze combinatie draagt verder bij aan de dynamiek, wat resulteert in een levendige en interactieve sfeer.

“Ik ben enthousiast over deze ontwikkeling en wat het betekent voor de toekomst van ons bedrijf”, zegt Axel Smits, Voorzitter van PwC België. “Hoewel dit project een aanzienlijke investering vergt, draagt het bij tot wie we zijn en willen blijven. Het leven evolueert voortdurend, en zo ook de manier van werken met collega’s en klanten. Innovatie en vooruitziendheid staan centraal in ons dagdagelijks werk voor klanten, het is dan ook logisch dat we deze troeven ook op andere domeinen implementeren. We zijn ervan overtuigd dat we met Ghelamco de juiste partner vonden, die niet alleen onze behoeften van vandaag, maar ook deze van morgen begrijpt.”

Michael Gheysens van Ghelamco voegt toe: “Deze ontwikkeling zal een nieuwe standaard worden voor de toekomstige kantoorervaring. De campus wordt een synergetische omgeving waarin flexibele ruimtes worden geclusterd rond een breed scala aan voorzieningen, waardoor wordt bijgedragen aan de nieuwe vraag naar sociale interactieve ruimtes.”

“We zijn trots om de nieuwe Campus van PwC hier in Brussel te ontwikkelen,” zegt Sam Vossen van Ghelamco. “PwC heeft zeer specifieke vereisten voor dit gebouw. We zullen hiervan een ‘mensgericht’ project maken, gebruikmakend van de nieuwste technologieën om ervoor te zorgen dat dit een state-of-the-art en toekomstbestendig gebouw wordt.”

De oplevering van het project is voorzien voor begin 2022.