PwC verwelkomt Xavier Verhaeghe aan het hoofd van Technology Consulting

Verhaeghe brengt 26 jaar ervaring in digitale producten & diensten mee

Door de aanhoudende golf van technologische ontwrichting blijft er een sterke vraag uitgaan van organisaties naar deskundige begeleiding en ondersteuning bij het vernieuwen van hun bedrijfsmodellen met het oog op het digitale tijdperk. In lijn met zijn blijvend engagement om in dit domein te investeren, is PwC Belgium verheugd te kunnen aankondigen dat Xavier Verhaeghe vanaf 1 maart 2019 als partner zal toetreden en de praktijk van Technology Consulting zal leiden. Xavier brengt 26 jaar ervaring mee op het gebied van digitale en datagestuurde innovatie, cloudtransformatie, opkomende technologieën, bedrijfsapplicaties (CRM, ERP, SCM enz.), data-analyse, artificiële intelligentie, machinetaal, datameren, informatiebeveiliging en CIO-adviesdiensten.

“Onze benadering van digitale transformatie is holistisch, gebaseerd op de BXT-methodologie (Business, eXperience & Technology) die onze Technology Consulting-praktijk koppelt aan onze Strategy & Management Consulting-praktijken,” zegt François Jaucot, Partner en Consulting Leader bij PwC Belgium. “De eerdere functies van Xavier, met een bewezen staat van dienst voor het stimuleren van de groei bij Oracle als Vice President Technology Solutions voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika en als Country Leader BeLux, impliceren dat hij uitermate geschikt is om onze Technology Consulting-teams te leiden in deze transversale aanpak ter ondersteuning van de digitale transformatie van onze klanten.”

“We zijn ons altijd sterk blijven richten op onze Technology Consulting-capaciteiten door de juiste expertise aan boord te brengen en te investeren in groeimogelijkheden,” aldus Lieven Adams, Managing Partner van de adviespraktijk van PwC Belgium. “Vorig jaar openden we ons Experience Centre in het Brussels kantoor en voltooiden we onze overname van Human Interface Group. We blijven ons aanbod op het gebied van de Cloud, robotprocesautomatisering (RPA), Blockchain, IoT, kunstmatige intelligentie en data & analytics verder uitbreiden. Xavier heeft de perfecte combinatie op het gebied van advieservaring, acquisitie-integratie en management om ons te helpen onze capaciteiten af te stemmen en in te zetten in een snel evoluerende en zeer competitieve markt die volop transformeert.”

Na twee decennia bij Oracle en voordien zes jaar bij Accenture weet Xavier heel goed wat bedrijven nodig hebben. “Het tempo van de veranderingen en de enorm brede waaier van opkomende technologieën bieden bedrijven tegenwoordig grote kansen en plaatsen hen voor een enorme uitdaging, alleen al op het vlak van prioriteiten,” merkt Xavier Verhaeghe op. “Het is onze missie om samen met hen na te denken over de toekomst van hun bedrijfsmodel, kansen te identificeren, opties te evalueren, de benodigde investeringen te beoordelen en vervolgens samen te werken aan de realisatie ervan. Ik heb wereldwijd de sterke punten gezien van PwC’s aanpak ‘Strategie door uitvoering’. Het is iets waarmee ik mij echt vereenzelvig, net als met hun inzet om zowel hun klanten als de mensen zo goed mogelijk te helpen. Ik kijk ernaar uit om deel uit te maken van hun team!”

Xavier heeft de Belgische nationaliteit, is 49 jaar, gehuwd en heeft twee kinderen. Hij heeft een Master in Management Sciences en een MBA (Solvay Business School - Brussel), aangevuld met programma’s aan de University of Chicago en de London Business School.

Lieven Adams Managing Partner Advisory, PwC Belgium
François Jaucot Partner, Consulting Leader, PwC Belgium
Xavier Verhaeghe Partner, Technology Consulting Leader, PwC Belgium
Caroline De Wolf Communications Director, PwC Belgium

Serving clients from strategy through execution

PwC België engageert zich voor kwaliteit in dienstverlening op het vlak van audit, fiscaliteit en adviesverlening.

Bij PwC geloven we dat waarde tot stand komt dankzij relaties – en dat principe brengen wij in praktijk bij alles wat we doen, waar ook ter wereld, van bij het eerste contact. Wij gaan voor waardecreatie vanaf dag één.