PwC verlengt partnerschap met Koninklijke Belgische Voetbalbond met vier jaar

De nieuwe samenwerkingsovereenkomst loopt tot na het wereldkampioenschap van 2026

Brussel, 18 november 2022 – PwC en de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) hebben hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot en met het wereldkampioenschap van 2026. PwC is sinds 2011 trotse sponsor van de KBVB en zal dat volgens de huidige overeenkomst nog vier jaar blijven.

PwC verlengt de samenwerkingsovereenkomst met de Belgische voetbalbond omdat het bedrijf zich kan herkennen in de sterke waarden van een van de populairste sporten in België. Net als de KBVB bevordert ook PwC inclusie, gezondheid en welzijn. En dat vanaf jonge leeftijd. De unieke PwC kids line-up laat kinderen ervaren hoe het is om als Rode Duivel of Red Flame net voor de wedstrijd het veld op te gaan.

“De KBVB heeft sterke waarden die de topsport die zij vertegenwoordigt doordrenken: namelijk de drang om jezelf te overtreffen, de kracht van eenheid en de impact van succes. Deze waarden worden duidelijk weerspiegeld door PwC als bedrijf. PwC wil een plek bieden waar toptalent een thuis kan vinden. Als bedrijf willen we ervoor zorgen dat onze medewerkers zichzelf kunnen zijn in alles wat ze ondernemen. We willen hen in staat stellen zowel persoonlijk als professioneel te groeien, dag na dag”, aldus Axel Smits, CEO PwC België.

We zijn zeer blij en trots te kunnen blijven samenwerken met een trouwe partner die aan boord is gekomen toen onze nationale ploegen hun huidige status nog niet hadden bereikt. We hebben sindsdien al heel wat mooie momenten beleefd. PwC wil niet zomaar aan de zijlijn blijven staan en ondersteunde de Belgische voetbalbond bij haar digitale transformatie door een app te helpen ontwikkelen die de federatie op inspirerende wijze verbindt met de bredere voetbalgemeenschap in België. Voor ons is het daarenboven belangrijk om samen te werken met partners die onze waarden delen”, zegt Peter Bossaert, CEO van de KBVB.

Over de KBVB

Als grootste sportfederatie van het land, met meer dan een half miljoen leden, vertegenwoordigt de Koninklijke Belgische Voetbalbond 4.000 voetbalclubs. Samen met de regionale federaties Voetbal Vlaanderen en ACFF (Association des Clubs Francophones de Football) organiseert de KBVB zo’n 12.000 wedstrijden per weekend, waaronder uiteraard de wedstrijden van onze nationale ploegen. De Rode Duivels en de Red Flames zijn onze ambassadeurs.

Over PwC

PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en aan het oplossen van belangrijke problemen – dat is ons doel. PwC-firma's vormen een netwerk van firma's in 152 landen met meer dan 328.000 medewerkers die zich engageren tot het leveren van kwaliteit in audit-, fiscale en adviesdiensten. Laat ons weten wat u belangrijk vindt en lees meer over ons op www.pwc.com.

© 2022 PwC. Alle rechten voorbehouden.

Media Contact: