PwC supportert voor het Innoptus Solar Team

22 juni 2023 - Ondanks stormachtige dag, staat de Innoptus Solar Car ​ ‘Punch 2’ te blinken voor een groot publiek in PwC’s gloednieuwe hoofdkantoor in Diegem. Het Leuvense studententeam bereidt zich momenteel voor op het Wereldkampioenschap zonnewagens in Australië en mag in aanloop van de wedstrijd nu ook rekenen op de steun van PwC. Het bedrijf wil met deze samenwerking innovatie en talent in België ondersteunen en in de verf zetten.

Ondanks het stormachtige weer staat de Innoptus Solar Car ​ ‘Punch 2’ te blinken vanop het dakterras van PwC’s gloednieuwe hoofdkantoor in Diegem. Met een nieuw jasje aan is de succesvolle racewagen van waarmee het Solar Team de Carrera Solar Atacama Carrera Solar Challenge won, helemaal in het design en lay-out van PwC gehuld. PwC kondigt vandaag feestelijk aan het Innoptus Solar Team voor de komende twee jaar te zullen ondersteunen. Voor de gelegenheid zakten 800 medewerkers af naar Diegem om het glas te heffen op de samenwerking en de zonnewagen te bewonderen.

Met de samenwerking met Innoptus Solar Team zet de professionele dienstverlener de schouders onder waardevol talent van eigen bodem en cruciale innovatie in zonne-energie. Het Innoptus Solar Team trekt in oktober naar Australië voor het Wereldkampioenschap Zonnewagens. Het team behaalde in 2019 de wereldtitel, in 2020 en 2021 werden ze Europees Kampioen. Het Innoptus Solar Team werkt al aan een nieuwe, tiende Belgische zonnewagen en rust deze volledig uit met de laatste nieuwe technologische en innovatieve snufjes. De studenten van de KU Leuven moeten in Australië van Darwin naar Adelaide rijden, volledig op zonne-energie, een traject van 3021 kilometer dwars door de Australische outback. Ook in 2024 zal het team deelnemen aan prestigieuze wedstrijden.

Axel Smits, Chairman van PwC in België: Het Innoptus Solar Team is een toonbeeld van innovatie, talent en klimaatbewust ondernemerschap in België. We zijn erg blij dat we een initiatief als Innoptus Solar Team kunnen steunen, dat ook volledig bij het DNA van PwC past. Onze samenwerking geeft de studenten het vertrouwen, de ruimte en kansen om hun talenten volop in te zetten voor de wereld van morgen, waar zonne-energie een steeds belangrijkere rol zal spelen in verschillende sectoren en toepassingen. Met de groeiende elektrificatie van het wagenpark, zal ook zonne-energie een piste zijn waar we als land maar ook als bedrijf in de toekomst op moeten inzetten. We kijken alvast uit naar de eerste wedstrijd in oktober, het Innoptus Solar Team heeft er een grote supporter bij!
Cédric Verlinden, Teammanager van Innoptus Solar Team: In PwC hebben we een sterke en waardevolle partner gevonden die ons in staat stelt om de nieuwste technologieën te implementeren in onze zonnewagen. Dankzij hun expertise en ondersteuning kunnen we binnen ons team de grenzen verleggen en streven naar een nog efficiëntere zonnewagen in de zoektocht naar de limieten van technologieën en de natuur. Samen met PwC zetten we ook de eerste stappen in het vinden van oplossingen voor maatschappelijke problemen die steeds urgenter worden. We zijn enorm enthousiast over deze samenwerking en kijken uit naar wat we de komende tijd samen met hen kunnen verwezenlijken.

Tess Minnens

External Communications Manager

Persberichten in je mailbox

U kan onze privacyverklaring hier bekijken: www.pwc.be/privacy-statement