PwC stemt in met de overname van Salesforce-expert ABSI om verdere groei van technologische dienstverlening in Europa te ondersteunen

PwC en ABSI hebben bekendgemaakt dat ze een overeenkomst hebben gesloten, waarbij PwC 100% van de aandelen van ABSI zal verwerven en daarmee haar snelgroeiende Salesforce-dienstverlening versterkt. ABSI stelt meer dan 100 medewerkers te werk in hun kantoren in België (Brussel) en Nederland (Nieuwegein).

PwC België breidt zijn dienstverlening in België sinds enkele jaren sterk uit. De overname van Human Interface Group in 2018 paste ook binnen diezelfde groeistrategie” zegt Axel Smits, voorzitter van PwC België.  “ABSI is een gevestigde technologische systeemintegrator gericht op Salesforce. Hun expertise is dan ook bijzonder complementair met onze consulting en digitale diensten. We helpen onze klanten van strategie tot uitvoering, waarbij we hen in de hele waardeketen van digitale transformaties begeleiden en met hen samenwerken.

We leven in een globaliserende economie waarin via e-commerce en andere technologieën potentieel 7,6 miljard mensen tot je klantenbestand kunnen behoren. Deze realiteit zorgt voor veel opportuniteiten, maar het is ook erg uitdagend om hier als organisatie mee om te gaan”, zegt Floris Ampe, Digital Services & Innovation Leader, PwC België. “Als PwC ondersteunen we onze klanten met het uitwerken van strategieën en het optimaliseren van de klantervaring met de juiste technologieën. ABSI brengt zeer sterke Salesforce  expertise mee naar PwC  zodat we deze strategieën beter kunnen implementeren en concrete Salesforce oplossingen kunnen uitwerken. We zullen in de komende jaren ook gecertificeerde Salesforce medewerkers blijven aanwerven om tegemoet te komen aan de toenemende vraag van onze klanten.

“Wat ik vooral heel goed vind is dat PwC en ABSI allebei toegevoegde waarde bieden, op verschillende domeinen,”zegt Doubi Ajami, oprichter en CEO van ABSI. “Samen zullen we onze klanten nog beter kunnen helpen en hen nog succesvoller maken dan voorheen. Terwijl onze focus 100% op Salesforce blijft, kunnen we dankzij de kracht van PwC ook projecten op strategisch niveau opstarten. Dat is waarom PwC en ABSI elkaar perfect aanvullen.”

Ook Salesforce reageert op de overeenkomst tussen de twee bedrijven: "De combinatie van ABSI's diepgaande Salesforce-expertise met de kracht van PwC is geweldig nieuws voor onze klanten en het is een geweldige illustratie van de vitaliteit van het Salesforce-ecosysteem", zegt Bob Vanstraelen, Area Vice President Benelux Salesforce.

De overname zal worden afgerond zodra aan de opschortende voorwaarden is voldaan, wat voor de zomer is gepland. Er zullen geen financiële gegevens van de overname meegedeeld worden.

Over PwC

PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en aan het oplossen van belangrijke problemen – dat is ons doel. PwC-firma's vormen een netwerk van firma's in 158 landen met meer dan 250.000 medewerkers die zich engageren tot het leveren van kwaliteit in audit-, fiscale en adviesdiensten. Laat ons weten wat u belangrijk vindt en lees meer over ons op www.pwc.com .

© 2019 PwC. Alle rechten voorbehouden.

Over ABSI

ABSI werd in 2002 de eerste Salesforce-partner in de Benelux en sindsdien hebben we een portfolio van honderden succesvolle Salesforce-implementaties opgebouwd. We versnellen digitale transformatie en maken gebruik van out-of-the-box functies van Salesforce met ontwikkeling op maat. We integreren Salesforce in een Enterprise Application landschap. https://www.absi.digital/nl[1]