PwC Belgium gaat strategische samenwerking aan met datascience-specialist Dataiku

Partnerschap maakt datascience toegankelijk voor bedrijven van elke omvang over alle sectoren heen

Donderdag 7 december 2022 - PwC Belgium is verheugd de ondertekening te kunnen aankondigen van een strategische samenwerking met Dataiku. Hierdoor kunnen beide bedrijven klanten van PwC Belgium helpen op grote schaal duurzame datascience-oplossingen te ontwikkelen.

Datascience wordt door steeds meer bedrijven met succes ingezet. Toch hebben veel organisaties het nog steeds moeilijk om deze technologie te benutten om hun efficiëntie een boost te geven. Voornaamste struikelblokken daarbij zijn een gebrek aan interne expertise, middelen en ervaring. Met dit partnerschap slaan Dataiku en PwC Belgium de handen in elkaar om datascienceoplossingen toegankelijk te maken voor grote én kleine bedrijven over alle sectoren heen, en hun digitale transformatie te ondersteunen en te bevorderen.

Michiel De Keyzer, Director Technology Consulting bij PwC Belgium: “Dankzij deze alliantie kunnen we onze klanten helpen om hun data optimaal te benutten door de kracht en de mogelijkheden van datascience dichter naar hen toe te brengen. Dankzij het Dataiku-platform wordt datascience toegankelijk voor iedereen binnen bedrijven, zowel technische als niet-technische profielen, zodat organisaties hun data optimaal kunnen inzetten om hun dagelijkse besluitvorming te ondersteunen.

PwC Belgium combineert het Dataiku-platform met zijn bestaande cloudallianties om zo de ontwikkeling van AI-oplossingen voor zijn klanten te versnellen en te bevorderen. Door het grote gebruiksgemak van Dataiku’s datascienceplatform kunnen zowel programmeurs als bedrijfsdeskundigen geavanceerde analyses uitvoeren, datastromen automatiseren en AI-modellen implementeren. PwC Belgium beschikt over gecertificeerde Dataiku-experts die ondersteuning kunnen bieden bij architectuurontwerp, de uitrol van oplossingen en de implementatie van AI-toepassingen.

Joseph Lopez, VP Partnerships EMEA bij Dataiku: “Bedrijven van over de hele wereld gebruiken Dataiku om systematisch data en AI in te zetten om hun operationele prestaties op tal van manieren te verbeteren. Zo hebben klanten oplossingen geïmplementeerd om het energieverbruik te beheren, de CO2-uitstoot te verminderen, het onderhoud te voorspellen en de supplychain te optimaliseren. We kijken er alvast naar uit om samen met PwC Belgium AI-technologie dagelijks in te zetten om onze Belgische klanten te helpen.

 

Over Dataiku

Dataiku is het platform voor Everyday AI dat bedrijven de mogelijkheid biedt om via één centrale oplossing AI- en analyticstoepassingen te ontwerpen, te implementeren, te besturen en te beheren. Het bedrijf, dat opgericht werd in 2013, is gespecialiseerd in het toegankelijk maken van data en het bevorderen van organisatiebrede samenwerking. Vandaag doen meer dan 500 bedrijven wereldwijd een beroep op Dataiku om hun datagebruik, analyses en AI te integreren en te stroomlijnen. Dat heeft al geleid tot uiteenlopende gebruikscases, van fraudedetectie en preventie van klantverloop tot voorspellend onderhoud en supplychainoptimalisatie. Volg ons via onze blog, Twitter (@dataiku) en LinkedIn.

 

Over PwC

PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en aan oplossingen voor belangrijke problemen. PwC beschikt over een netwerk van bedrijven in 152 landen met meer dan 328.000 medewerkers die zich engageren om topkwaliteit te leveren in audit-, fiscale en adviesdiensten. Laat ons weten wat u belangrijk vindt en lees meer over ons op www.pwc.com.

‘PwC’ verwijst naar het PwC-netwerk en/of een of meer bedrijven die er deel van uitmaken. Elk bedrijf is een afzonderlijke juridische entiteit. Ga naar www.pwc.com/structure voor meer details.

© 2022 PwC. Alle rechten voorbehouden.

 

 

 

 

 

 

 

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
PwC België versnelt elektrificatie van wagenpark en breidt netwerk van laadpalen uit 
Brussel, 25 november 2025 – PwC België zet zich in om tegen 2030 CO₂-neutraal te worden, waarvan het wagenpark vandaag nog een aanzienlijk aandeel in de uitstoot vertegenwoordigt. Om deze transitie te versnellen, investeert PwC verder in de elektrificatie van zijn wagenpark door 723 elektrische voertuigen toe te voegen en de laadpaleninfrastructuur uit te breiden. “Onze ambitie om CO₂-neutraal te worden tegen 2030 stuurt elke beslissing die we nemen,” zegt Patrick Boone, Chairman van PwC België. “De elektrificatie van ons wagenpark is een grote stap in het verlagen van onze emissies, en we zijn vastbesloten om deze overgang zo vlot mogelijk te laten verlopen voor onze medewerkers. Door te investeren in laadvoorzieningen op kantoor nemen we één van de grootste obstakels voor elektrisch rijden weg en zorgen we ervoor dat onze mensen veilig, duurzaam en gemakkelijk kunnen pendelen.”
press.pwc.be
Website preview
PwC België groeit gestaag midden in onzekere tijden: “Twijfels worden omgezet in vastberadenheid”
Brussel, 21 november 2025 – PwC België behaalde een netto-omzet van 438,7 miljoen euro in het afgelopen boekjaar (juli 2024 – juni 2025). In het midden van onzekere tijden, slaagde de professionele dienstverlener erin zijn gematigde groei te stabiliseren en zelfs te vergroten met 2,6%, vergeleken met 2,2% vorig jaar. “Na een periode van ingrijpende veranderingen in onze business – gedreven door geopolitieke spanningen, technologische transformatie of wijzigende regelgeving – zien we eindelijk dat onzekerheid wordt omgezet in vastberadenheid op de markt. Bedrijven erkennen steeds meer dat het verleden niet zal terugkeren, en erop wachten is geen strategie. Klanten focussen op zogenaamde 'no regret moves' om efficiëntie te verhogen, terwijl ze externe invloeden beperken en toekomstbestendige strategieën uitzetten,” zegt Patrick Boone, Chairman van PwC België.
press.pwc.be
Website preview
Trends Impact Awards 2025: dit zijn de winnaars ! 
Vanavond werden in Maison de la Poste in Tour & Taxis voor het vierde jaar op rij de Trends Impact Awards uitgereikt. Dertien bedrijven vielen in de prijzen, waaronder Delhaize Le Lion en Revive voor de Trends Global Impact Award. De Trends Impact Awards zijn een initiatief van het businessmagazine Trends, uitgegeven door Roularta Media Group (RMG) en in samenwerking met PwC België en Antwerp Management School (AMS), om bedrijven te belonen voor hun voortrekkersrol in de creatie van een duurzame waarde voor de samenleving en/of in de energietransitie.
press.pwc.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over PwC België

Bij PwC ondersteunen we klanten vertrouwen op te bouwen en zich heruit te vinden, zodat ze van complexe uitdagingen ook competitief voordeel halen. We zijn een technologiegerichte, door mensen gedragen netwerk met meer dan 364.000 medewerkers in 137 landen. Door audit en assurance, belasting en juridisch advies, transacties en consultancy heen helpen we bij het opbouwen, versnellen en behouden van momentum. Lees meer over ons op www.pwc.com

'PwC' verwijst naar het PwC-netwerk en/of een of meer firma’s die er deel van uitmaken. Elke firma is een afzonderlijke juridische entiteit. Zie www.pwc.com/structure voor meer gedetailleerde informatie hierover. 

© 2025 PwC. Alle rechten voorbehouden. 

 

Neem contact op met

Culliganlaan 5 1831 Diegem

+32 (0)2 710 42 11

www.pwc.be