PwC België gaat voluit voor flexibel werken

Dinsdag 15 juni 2021 - Na uitgebreid overleg met haar meer dan 2000 medewerkers, is PwC van plan een meer flexibele manier van werken in te voeren. Met de nieuwe aanpak, die de naam 'Work@PwC Reimagined' meekreeg, verbindt de onderneming zich ertoe om haar medewerkers te ondersteunen en in te spelen op de veranderende werkpatronen die door Covid in een stroomversnelling zijn gekomen. Deze benadering bouwt voort op de cultuur van flexibel werken die bij PwC België al geruime tijd bestaat.

Dankzij Work@PwC Reimagined zullen medewerkers bij PwC zelf kunnen bepalen welk werkpatroon het best bij hen past. Met een hybride aanpak, kunnen werktijden flexibel worden ingevuld zodat iedereen kan kiezen op welke plaats zij werken, zonder dat dit ten koste gaat van de persoonlijke samenwerking met collega's op kantoor of bij een klant. Met Work@PwC Reimagined kunnen medewerkers in grote mate zelf bepalen waar en wanneer ze werken, en de dagen dat ze op kantoor doorbrengen, optimaal benutten. Bij dit alles blijven 'teamcohesie' en 'dienstverlening aan de klant' evenwel belangrijke aspecten.

Om tot deze aanpak van flexibel werken te komen, werden de voorkeuren van de medewerkers zorgvuldig in kaart werden gebracht. Al in juni 2020 werden interne peilingen gehouden om inzicht te krijgen in de werkvoorkeuren en -tendensen van de medewerkers van PwC. Meer dan driekwart (80%) gaf te kennen twee tot drie dagen per werkweek van thuis uit te willen werken. PwC België zal in de zomermaanden zijn aanpak verder verfijnen om deze optimaal af te stemmen op de behoeften van zijn medewerkers, klanten en stakeholders.

Axel Smits, voorzitter bij PwC België, licht de nieuwe aanpak toe: "We promoten al lang flexibel werken, en we hopen dat dit door de aankondiging van vandaag veel meer de norm wordt dan de uitzondering. We herzien nu het traditionele kantoormodel en willen met deze nieuwe aanpak zorgen voor meer flexibiliteit, minder gependel en een betere balans tussen werk- en privéleven.

Vertrouwen en empowerment zijn de hoekstenen van onze nieuwe ambitie. Wij willen onze medewerkers ondersteunen bij het uitbouwen van een loopbaan die op hen toegesneden is, als lid van een team en in een omgeving waarin ze zichzelf kunnen zijn. Met deze nieuwe aanpak willen we onze medewerkers ook uitrusten met de nodige ​ technologie waarmee ze zelf kunnen bepalen waar en wanneer zij werken, uiteraard altijd binnen de wettelijke grenzen. Met Work@PwC Reimagined luisteren we naar de noden van onze medewerkers en zorgen we ervoor dat op de meest productieve manier aan de behoeften van onze klanten wordt voldaan."

In het nieuwe model zal kantoorruimte steeds vaker vooral worden gebruikt voor vergaderingen en samenwerking en voor het creëren van relaties met collega's en klanten, terwijl het eigenlijke werk verricht zal worden op externe locaties, bij de klant, thuis of op een andere voorkeursplek. Met de invoering van Work@PwC Reimagined anticipeert PwC België op de verhuizing begin 2022 naar zijn nieuwe hoofdkantoor, de Brusselse Campus in Diegem. Deze innovatieve werkruimte voor medewerkers en klanten zal focussen op activiteitsgeorienteerd werken als ruggengraat van de toekomstige werkcultuur.

Ondertussen heeft PwC België een hele reeks tools ingevoerd om thuiswerk te ondersteunen en blijft het investeren in digitale oplossingen om de samenwerking binnen het team te verbeteren.

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
PwC België versnelt elektrificatie van wagenpark en breidt netwerk van laadpalen uit 
Brussel, 25 november 2025 – PwC België zet zich in om tegen 2030 CO₂-neutraal te worden, waarvan het wagenpark vandaag nog een aanzienlijk aandeel in de uitstoot vertegenwoordigt. Om deze transitie te versnellen, investeert PwC verder in de elektrificatie van zijn wagenpark door 723 elektrische voertuigen toe te voegen en de laadpaleninfrastructuur uit te breiden. “Onze ambitie om CO₂-neutraal te worden tegen 2030 stuurt elke beslissing die we nemen,” zegt Patrick Boone, Chairman van PwC België. “De elektrificatie van ons wagenpark is een grote stap in het verlagen van onze emissies, en we zijn vastbesloten om deze overgang zo vlot mogelijk te laten verlopen voor onze medewerkers. Door te investeren in laadvoorzieningen op kantoor nemen we één van de grootste obstakels voor elektrisch rijden weg en zorgen we ervoor dat onze mensen veilig, duurzaam en gemakkelijk kunnen pendelen.”
press.pwc.be
Website preview
PwC België groeit gestaag midden in onzekere tijden: “Twijfels worden omgezet in vastberadenheid”
Brussel, 21 november 2025 – PwC België behaalde een netto-omzet van 438,7 miljoen euro in het afgelopen boekjaar (juli 2024 – juni 2025). In het midden van onzekere tijden, slaagde de professionele dienstverlener erin zijn gematigde groei te stabiliseren en zelfs te vergroten met 2,6%, vergeleken met 2,2% vorig jaar. “Na een periode van ingrijpende veranderingen in onze business – gedreven door geopolitieke spanningen, technologische transformatie of wijzigende regelgeving – zien we eindelijk dat onzekerheid wordt omgezet in vastberadenheid op de markt. Bedrijven erkennen steeds meer dat het verleden niet zal terugkeren, en erop wachten is geen strategie. Klanten focussen op zogenaamde 'no regret moves' om efficiëntie te verhogen, terwijl ze externe invloeden beperken en toekomstbestendige strategieën uitzetten,” zegt Patrick Boone, Chairman van PwC België.
press.pwc.be
Website preview
Trends Impact Awards 2025: dit zijn de winnaars ! 
Vanavond werden in Maison de la Poste in Tour & Taxis voor het vierde jaar op rij de Trends Impact Awards uitgereikt. Dertien bedrijven vielen in de prijzen, waaronder Delhaize Le Lion en Revive voor de Trends Global Impact Award. De Trends Impact Awards zijn een initiatief van het businessmagazine Trends, uitgegeven door Roularta Media Group (RMG) en in samenwerking met PwC België en Antwerp Management School (AMS), om bedrijven te belonen voor hun voortrekkersrol in de creatie van een duurzame waarde voor de samenleving en/of in de energietransitie.
press.pwc.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over PwC België

Bij PwC ondersteunen we klanten vertrouwen op te bouwen en zich heruit te vinden, zodat ze van complexe uitdagingen ook competitief voordeel halen. We zijn een technologiegerichte, door mensen gedragen netwerk met meer dan 364.000 medewerkers in 137 landen. Door audit en assurance, belasting en juridisch advies, transacties en consultancy heen helpen we bij het opbouwen, versnellen en behouden van momentum. Lees meer over ons op www.pwc.com

'PwC' verwijst naar het PwC-netwerk en/of een of meer firma’s die er deel van uitmaken. Elke firma is een afzonderlijke juridische entiteit. Zie www.pwc.com/structure voor meer gedetailleerde informatie hierover. 

© 2025 PwC. Alle rechten voorbehouden. 

 

Neem contact op met

Culliganlaan 5 1831 Diegem

+32 (0)2 710 42 11

www.pwc.be