PwC België en BR-AG creëren samen een flexibel platform om de waarde van gereglementeerde rapportering te onthullen

Naarmate de reglementaire rapporteringseisen complexer worden en de regelgevers meer eisen stellen op het vlak van gegevenskwaliteit, krijgen financiële instellingen te maken met tijdrovende reglementaire rapporteringsprocessen en moeten ze de daarmee gepaard gaande risico's beheren. Om op deze uitdaging in te spelen heeft PwC België, met de steun van BR-AG, een technologische partner, Regulatory Reporting Insights ontwikkeld, gebaseerd op BR-AG's ATOME Matter en ATOME Particles oplossingen.

"Ik ben enthousiast over de opportuniteiten die dankzij deze verbeterde samenwerking met onze vertrouwde technologische partner BR-AG zullen ontstaan. Hierdoor krijgen financiële instellingen niet alleen direct toegang tot een verhoogd niveau van vertrouwen in hun gereglementeerde rapportages, maar kunnen ze ook de inzichten benutten die hun reglementaire rapportages bevatten die voorheen alleen toegankelijk waren voor toezichthouders." - Jeroen Bockaert, Partner en Product & Services Leader at PwC Belgium

Technologie in het centrum van de waardeketen voor wettelijke rapportage

Vertrouwen in gegevens is de kern van elke inspanning op het gebied van regelgevingsrapportage en gaat verder dan alleen naleving. Met extreem veeleisende reglementaire rapporteringsvereisten in het achterhoofd, wenden bedrijven zich tot betrouwbare adviseurs om hun rapporteringsprocessen te stroomlijnen en de meest doeltreffende en betrouwbare oplossingen te integreren. Door de jarenlange ervaring van PwC in dienstverlening aan financiële instellingen en de knowhow van BR-AG in het toepassen van technologie op reglementaire rapporteringsprocessen samen te brengen, is het eindresultaat een platform dat het vertrouwen in de hele rapporteringswaardeketen bevordert en inzichten in gegevens maximaal benut. ​

"Het is echt inspirerend dat onze samenwerking met PwC is uitgegroeid tot de ontwikkeling van deze geavanceerde, data-gedreven tool. Als technologie-experts focussen wij op schaalbaarheid en herbruikbaarheid van data-architectuur voor verschillende doeleinden en vooral op vertrouwen in de oplossingen die wij aanbieden. Dit is inderdaad een stap voorwaarts naar een nieuwe rapporteringscultuur voor financiële instellingen, die nu zoveel inzicht en vertrouwen in gegevens krijgen dat compliance en risicobeperking vlekkeloos verlopen. Dit is essentieel voor hun verdere duurzame groei. - Michał Piechocki, CEO en co-oprichter van Business Reporting Advisory Group (BR-AG)

Verschillende behoeften, één ecosysteem

Regulatory Reporting Insights begrijpt de uiteenlopende behoeften van betrokkenen binnen de verschillende afdelingen en voorziet in de databehoeften van meerdere teams die de financiële, risico- en regelgevingsrapportage beheren. Aangedreven door BR-AG's ATOME Matter en ATOME Particles, vertaalt het platform complexe rapporten in visuele inzichten van de belangrijkste gereglementeerde rapportage-informatie en voegt een laag van comfort toe aan uw kwaliteitsborging van gegevens.

Over BR-AG:

Business Reporting- Advisory Group (BR-AG) is een Pools bedrijf dat RegTech-oplossingen biedt voor financiële instellingen in Europa en diensten verleent in het gebruik van standaarden voor gegevensuitwisseling zoals XBRL, ISO 20022 en SDMX. Door onze ervaring op het gebied van regelgevende gegevens en technologie samen te bundelen, heeft BR-AG platforms voor regelgevende gegevens ontwikkeld: ATOME Matter en ATOME Particles om interoperabiliteit, wendbaarheid en samenwerking te bevorderen bij de naleving van regelgeving.

Contact:

Erik Oosthuizen External Communications Manager