PwC België en Alteryx willen samen digitale transformatie stimuleren

Partnerschap moet gebruik van data-automatisering en -analyse bevorderen op alle niveaus

Brussel, 18 april 2023 – Met een nauwe samenwerking zullen PwC België en Alteryx vanaf dit jaar inzetten op data analytics om vaart te zetten achter de digitale transformatie van hun klanten. Daarbij wordt het selfservicesysteem van het Alteryx Analytics Automation Platform, met drag-and-drop bouwblokken voor procesautomatisering, gecombineerd met PwC's ervaring in digitale transformatie en sectorkennis. Het doel is bedrijven helpen om analytics te gebruiken en automatisch datagedreven inzichten te genereren om de besluitvorming op alle bedrijfsniveaus te ondersteunen.

Het partnerschap tussen Alteryx en PwC België kadert in de bestaande wereldwijde samenwerking met het PwC-netwerk. Die stelt PwC in staat om zijn klanten een hele reeks diensten en producten aan te bieden die de voordelen van data science en analytics toegankelijk maken voor al wie projecten runt binnen het bedrijf, en oplossingen te implementeren om die inzichten ook in de toekomst te blijven genereren.

Pieter Jonckheere, Director bij PwC België en Alteryx-verantwoordelijke doorheen de audit, belasting- en consultingactiviteiten van het bedrijf: "We zien dat bedrijven overal hun manier van werken willen transformeren en dat de vraag naar datagedreven inzichten en sterk geautomatiseerde resultaten toeneemt. Voor PwC België was de implementatie van het Alteryx-platform een belangrijk onderdeel van onze eigen transformatie. Dankzij toegankelijke oplossingen zoals die van Alteryx en onze bredere technologische kennis kunnen we klanten ondersteunen bij de ontwikkeling en implementatie van hun eigen digitale transformatiestrategie, en hen de vruchten laten plukken van end-to-end analytics.”

PwC België zal het Alteryx Analytics Automation Platform gebruiken in combinatie met de tools van bestaande technologiepartners om de digitale transformatie van zijn klanten te versnellen en te stroomlijnen, en hen te helpen datagedreven inzichten te verzamelen. Het gebruiksvriendelijke platform van Alteryx maakt data en analytics toegankelijk voor heel het bedrijf, waardoor gebruikers van alle vaardigheidsniveaus hun eigen geautomatiseerde, herhaalbare analytische workflows kunnen bouwen, alsook geavanceerdere AI/ML-gebaseerde modellen om de bedrijfstransformatie te stimuleren. De vele medewerkers van PwC België die al ervaring hebben met Alteryx, zullen een enorme bijdrage leveren aan de transformatie-initiatieven van de klanten.

"Door de huidige onzekerheid staan bedrijfsleiders onder verhoogde druk. Om ervoor te zorgen dat bedrijven niet achterop raken en langdurig successen kunnen blijven boeken, moet de efficiëntie verhoogd worden. Daarbij zijn datagedreven inzichten onmisbaar", zegt Barb Huelskamp, Senior Vice President Global Partners and Alliances bij Alteryx. "Om de bedrijfstransformatie te versnellen moet er op grote schaal en flexibel gebruikgemaakt worden van datagedreven besluitvorming, en dat kan alleen wanneer medewerkers van elk vaardigheidsniveau toegang hebben tot en gebruik maken van de data om automatische analyses en inzichten te genereren. De samenwerking met PwC België kadert in ons wereldwijde ecosysteem van partners en helpt ons om bedrijven te ondersteunen die toegankelijke, geautomatiseerde analyses willen gebruiken als basis voor hun transformatie."
Erik Oosthuizen External Communications Manager
Chris Boba Alteryx Inc.