Met strategische alliantie willen Greenomy en PwC België de ervaring van klanten transformeren in hun duurzaamheidsrapportage, dankzij geavanceerde technologie en deskundig inzicht

Brussel, België - 25 april 2024 - Greenomy, de toonaangevende aanbieder van ESG-rapportage, heeft samen met PwC België, een toonaangevende wereldwijde professionele dienstverlener, een strategische alliantie gevormd met als doel Europese ondernemingen te helpen bij het navigeren en voldoen aan ESG-mandaten, waaronder de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) en de EU Taxonomy-regelgeving. Deze samenwerking integreert de geavanceerde technologische oplossingen van Greenomy met de diepgewortelde expertise van PwC op het gebied van duurzaamheid en adviesdiensten, met als doel de efficiëntie en effectiviteit van ESG-rapportage voor hun klanten te verbeteren.

Deze samenwerking symboliseert een gedeelde toewijding om duurzame en transparante bedrijfsvoering te bevorderen en een nieuwe standaard voor excellentie in ESG-rapportage te vestigen. Door de technologische mogelijkheden van Greenomy te combineren met de technische en adviserende expertise van PwC België, biedt de alliantie een holistische en toekomstgerichte benadering van duurzame financiën, ontworpen om te voldoen aan de dynamische behoeften van de hedendaagse bedrijven en financiële instellingen.

Door gebruik te maken van de uitgebreide kennis van PwC op het gebied van duurzame financiën en sectorspecifieke bedrijven, zorgt de samenwerking voor een op maat gemaakte aanpak zodat bedrijven kunnen voldoen aan de CSRD-richtlijnen en voor te bereiden op audits en dit alles naadloos geïntegreerd met bestaande bedrijfsvoering en technologische infrastructuur. Ondertussen vergemakkelijkt de innovatieve AI-verbeterde software-as-a-service (SaaS) van Greenomy gestroomlijnde en efficiënte ESG-rapportageprocessen, waardoor bedrijven tot 80% aan tijd- en middelenbesparingen kunnen realiseren en rapportage-resultaten zeven keer sneller kunnen behalen dan traditionele interne methoden.

Deze strategische alliantie tussen PwC België en Greenomy zal het landschap van ESG-rapportage opnieuw definiëren, waarbij het wordt getransformeerd van een regelgevende verplichting tot een strategisch voordeel, zodat bedrijven niet alleen voldoen aan de regelgeving, maar ook strategisch gepositioneerd zijn om te gedijen in het snel evoluerende duurzaamheidsdomein.

"Als Chief Business Development Officer van Greenomy, verantwoordelijk voor onze partnerschappen, ben ik verheugd om onze strategische alliantie met PwC België aan te kondigen. Samen brengen we een naadloze fusie van Greenomy's geavanceerde technologie en de wereldwijde expertise van PwC naar de tafel. Door de nalevingslast aanzienlijk te verminderen, is ons doel om bedrijven in staat te stellen de strategische waarde van duurzaamheid te benutten, waarbij regelgevende verplichtingen worden omgezet in kansen voor innovatie en groei. Deze samenwerking onderstreept onze toewijding om klanten te voorzien van de tools en inzichten die nodig zijn om te leiden in het nieuwe tijdperk van duurzame financiën", aldus Constance d'Aspremont, Chief Business Development Officer bij Greenomy.
Géraldine D'Argembeau, Partner bij PwC België: "Met deze gloednieuwe alliantie bieden we onze klanten een geïntegreerde oplossing die de kracht van onze individuele competenties en sterke punten benut. Door onze uitgebreide kennis van bedrijfsvoering en de regelgeving, implementatie-expertise en naadloze integratiemogelijkheden te combineren, stellen we onze klanten in staat om een transformatieve duurzaamheidsreis te maken, terwijl ze gebruikmaken van een geavanceerde technische oplossing."

Deze samenwerking tussen Greenomy en PwC België illustreert hun wederzijdse toewijding om klanten de essentiële middelen en kennis te bieden die nodig zijn om voorop te lopen in het zich ontwikkelende veld van duurzaamheid. Door gebruik te maken van de bedrijfsexpertise en regelgevende kennis van PwC België in combinatie met de efficiëntie en capaciteitsopbouwende mogelijkheden van Greenomy, kijken we ernaar uit om samen met onze klanten hun reis naar een duurzamere toekomst te versnellen.

About Greenomy

Greenomy is at the forefront of ESG reporting solutions, offering global corporations and financial institutions a seamless pathway to compliance with key frameworks, including CSRD, EU Taxonomy, ISSB, and more. Leveraging our cutting-edge SaaS portal, Greenomy unifies complex regulatory demands into a coherent data model, fortified by ESG data libraries and the power of generative AI. This integration empowers organisations to simplify the creation of comprehensive sustainability reports, allowing ESG teams to focus their resources on driving impactful transformations.

Learn more about Greenomy at greenomy.io

For media inquiries, please contact:

Annemarie McCurrach ​ ([email protected], +32 474 94 90 29)

About PwC

At PwC, our purpose is to build trust in society and solve important problems. We’re a network of firms in 151 countries with more than 364,000 people who are committed to delivering quality in assurance, advisory and tax services. Find out more and tell us what matters to you by visiting us at www.pwc.com.

PwC refers to the PwC network and/or one or more of its member firms, each of which is a separate legal entity. Please see www.pwc.com/structure for further details.

© 2024 PwC. All rights reserved.

U kan onze privacyverklaring hier bekijken: www.pwc.be/privacy-statement