Dienstverlening Handson & Partners ter ondersteuning van KMO’s voortaan onder merknaam PwC

Twee jaar geleden nam PwC het kantoor Handson & Partners over met het oog op een uitbreiding van de professionele diensten naar lokale bedrijven. De integratie van Handson & Partners is nu afgerond. PwC zal voortaan dezelfde dienstverlening aanbieden onder de merknaam PwC.

 

“We geven advies rond belastingen; het uitvoeren van de boekhouding; raadgeving over financiering, internationale expansie en andere thema’s die aan bod komen in een groeiende onderneming. Tegelijk blijft het kantoor ook bedrijven helpen die nood hebben aan een tijdelijke ondersteuning. Vanaf nu zal dit onder de merknaam PwC gebeuren, dit is dan ook de enige verandering. Klanten zullen nog steeds gebruik kunnen maken van het uitgebreide aanbod aan diensten,” zegt Peter Van Rooy.

Van bij de oprichting in 2002 richtte Handson & Partners zich op tijdelijke personeelsondersteuning met medewerkers met een boekhoudkundige en financiële achtergrond en tegelijk trad het op als fiduciaire voor lokale ondernemingen met de focus op boekhouding en fiscaliteit. Dankzij de overname door PwC in 2016 kwam daar ook de expertise op het vlak van financiering en internationale expansie bij. Vanaf dat moment kon PwC ook dankzij Handson & Partners haar KMO en start-up klanten op een deskundige en efficiënte manier ondersteunen.

Die focus zal nu verder gezet worden onder de merknaam PwC. Het operationeel management blijft op post. Dezelfde medewerkers verlenen de dienstverlening aan de klanten. Patrick Boone, Managing Partner Tax & Legal Services, onderstreept dat: “PwC gelooft dat de toekomstige groei in grote mate zal komen van ambitieuze familiebedrijven en startende ondernemingen die de stap naar internationalisering zetten. Met de overname heeft PwC de dienstverlening naar die markt nog versterkt. Daarmee hebben we als organisatie duidelijk gemaakt dat we ons niet alleen richten op de grote multinationals, maar dat we evenveel aandacht besteden aan de lokale ondernemingen. Het past ook in de gestage uitbreiding van het kantorennet over heel België met de opening van Charleroi, Hasselt en Turnhout in de voorbije jaren. Onze inzet voor startende en kleinere ondernemingen wordt trouwens extra onderstreept door onze partnership met Unizo voor de verkiezing van de ‘KMO van het jaar’”.

​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ###

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
PwC België versnelt elektrificatie van wagenpark en breidt netwerk van laadpalen uit 
Brussel, 25 november 2025 – PwC België zet zich in om tegen 2030 CO₂-neutraal te worden, waarvan het wagenpark vandaag nog een aanzienlijk aandeel in de uitstoot vertegenwoordigt. Om deze transitie te versnellen, investeert PwC verder in de elektrificatie van zijn wagenpark door 723 elektrische voertuigen toe te voegen en de laadpaleninfrastructuur uit te breiden. “Onze ambitie om CO₂-neutraal te worden tegen 2030 stuurt elke beslissing die we nemen,” zegt Patrick Boone, Chairman van PwC België. “De elektrificatie van ons wagenpark is een grote stap in het verlagen van onze emissies, en we zijn vastbesloten om deze overgang zo vlot mogelijk te laten verlopen voor onze medewerkers. Door te investeren in laadvoorzieningen op kantoor nemen we één van de grootste obstakels voor elektrisch rijden weg en zorgen we ervoor dat onze mensen veilig, duurzaam en gemakkelijk kunnen pendelen.”
press.pwc.be
Website preview
PwC België groeit gestaag midden in onzekere tijden: “Twijfels worden omgezet in vastberadenheid”
Brussel, 21 november 2025 – PwC België behaalde een netto-omzet van 438,7 miljoen euro in het afgelopen boekjaar (juli 2024 – juni 2025). In het midden van onzekere tijden, slaagde de professionele dienstverlener erin zijn gematigde groei te stabiliseren en zelfs te vergroten met 2,6%, vergeleken met 2,2% vorig jaar. “Na een periode van ingrijpende veranderingen in onze business – gedreven door geopolitieke spanningen, technologische transformatie of wijzigende regelgeving – zien we eindelijk dat onzekerheid wordt omgezet in vastberadenheid op de markt. Bedrijven erkennen steeds meer dat het verleden niet zal terugkeren, en erop wachten is geen strategie. Klanten focussen op zogenaamde 'no regret moves' om efficiëntie te verhogen, terwijl ze externe invloeden beperken en toekomstbestendige strategieën uitzetten,” zegt Patrick Boone, Chairman van PwC België.
press.pwc.be
Website preview
Trends Impact Awards 2025: dit zijn de winnaars ! 
Vanavond werden in Maison de la Poste in Tour & Taxis voor het vierde jaar op rij de Trends Impact Awards uitgereikt. Dertien bedrijven vielen in de prijzen, waaronder Delhaize Le Lion en Revive voor de Trends Global Impact Award. De Trends Impact Awards zijn een initiatief van het businessmagazine Trends, uitgegeven door Roularta Media Group (RMG) en in samenwerking met PwC België en Antwerp Management School (AMS), om bedrijven te belonen voor hun voortrekkersrol in de creatie van een duurzame waarde voor de samenleving en/of in de energietransitie.
press.pwc.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over PwC België

Bij PwC ondersteunen we klanten vertrouwen op te bouwen en zich heruit te vinden, zodat ze van complexe uitdagingen ook competitief voordeel halen. We zijn een technologiegerichte, door mensen gedragen netwerk met meer dan 364.000 medewerkers in 137 landen. Door audit en assurance, belasting en juridisch advies, transacties en consultancy heen helpen we bij het opbouwen, versnellen en behouden van momentum. Lees meer over ons op www.pwc.com

'PwC' verwijst naar het PwC-netwerk en/of een of meer firma’s die er deel van uitmaken. Elke firma is een afzonderlijke juridische entiteit. Zie www.pwc.com/structure voor meer gedetailleerde informatie hierover. 

© 2025 PwC. Alle rechten voorbehouden. 

 

Neem contact op met

Culliganlaan 5 1831 Diegem

+32 (0)2 710 42 11

www.pwc.be